FAQ - Veelgestelde vragen

  1. Is alles handgemaakt?
    Ja, alles in deze webshop is handgemaakt. Ik maak alles zelf en besteed aan elk voorwerp veel tijd en zorg om een zo mooi mogelijk resultaat te geven.
  2. Hoe worden de schilderijen gemaakt
    De schilderijen zijn gemaakt door middel van de Acrylic Pouring methode. Dit is een methode waarbij met zeer vloeibare verf kleur op een schilderij wordt aangebracht. Hierdoor is elk schilderij uniek en niet te reproduceren.
  3. Ik wil een schilderij laten maken, kan dit?
    Absoluut! Ik vind het leuk om samen met de klant te werken aan iets dat helemaal naar de smaak van de klant is. Als je hierin geïnteresseerd bent, neem dan contact met mij op zodat we over de details kunnen praten.
  4. Hoe worden de Acrylic Pouring sieraden gemaakt?
    De Acrylic Pouring sieraden zijn gemaakt van verfresten van mijn schilderijen. In plaats van deze weg te gooien recycle ik ze in prachtige one of a kind sieraden. De overtollige verf vang ik op op bakpapier, knip ik op maat en verwerk ik met kunsthars (ook wel epoxy of resin) tot sieraden. Zo heb je dus je eigen draagbare mini-schilderijtje!
  5. Gebruik je echte bloemen in de sieraden?
    Ja, alle bloemen zijn echt. Ik groei ze zelf in mijn eigen tuin, selecteer de mooiste exemplaren en verwerk deze tot sieraden.
  6. Op veel van de foto's staan geen kettingen afgebeeld. Wordt mijn hanger geleverd met een ketting?
    Nee, behalve met de katjes is een ketting niet inbegrepen bij de prijs. Als je toch een ketting wilt, kun je dit aanvinken bij het drop-down menu voor je het sieraad in je winkelwagentje doet. Er zijn meestal verschillende opties. We geven altijd de opties die wij het beste bij het specifieke sieraad vinden passen.
  7. Er zitten kleine belletjes in mijn sieraad, is dit een fout?
    Nee, dit is geen fout. Kunsthars is een lastige substantie, die vloeibaar gegoten wordt en langzaam uithardt. Hierbij komt veel warmte vrij, waardoor soms luchtbellen ontstaan. Ik doe mijn best om deze zo veel mogelijk te verwijderen maar bij sommige sieraden is dit door het ontwerp moeilijk. Het is dus een eigenschap van het materiaal en een onderdeel van de charme. Door deze kleine 'imperfecties' kun je zien dat het handgemaakt is en niet in een fabriek.
  8. Ik wil een specifieke bloem laten verwerken tot een sieraad, is dit mogelijk?
    Ik ben altijd bereid om iets speciaal voor de klant te maken. Of uw specifieke bloem verwerkt kan worden, is afhankelijk van het formaat en de jaargetijde. Veel bloemen bloeien slechts enkele weken en daarbuiten kan ik hier veelal niet aan komen. Als een bloem echt te groot is kunnen we altijd kijken of er misschien een ander voorwerp is waarin de bloem verwerkt kan worden. Neem contact met mij op, dan kunnen we samen kijken wat mogelijk is.
  9. Ik heb een voorwerp dat ik graag verwerkt zou willen hebben tot een sieraad, is dit mogelijk?
    Dat is afhankelijk van het voorwerp! Vloeistoffen kunnen sowieso niet verwerkt worden in kunsthars, deze hardt dan niet uit. Verder is er heel veel mogelijk! Neem contact met mij op, ik kijk graag met jou of ik jouw voorwerp kan verwerken in een mooi aandenken.
  10. Op een markt heb ik onderzetters zien liggen op je kraam, maar ik zie ze niet staan in je webshop. Hoe kan dat?Ik verzend liever geen grote hoeveelheden onderzetters over de post, omdat ze vrij breekbaar zijn. Mocht je toch spijt hebben dat je niet zo'n mooie set hebt meegenomen, neem dan even contact op, dan regelen we het alsnog.
  11. Wat zijn de verzendkosten en met welke bezorgdienst wordt mijn bestelling geleverd?
    Sieraden, katjes en spiegeltjes zijn altijd te verzenden als brievenbuspakketje en kosten €4,50. Alle andere voorwerpen worden verzonden als pakketpost en kosten €7. Alle pakketjes worden verzonden via PostNL. Als je een voorkeur hebt voor een andere bezorgdienst, neem dan contact op, dan kijken we naar de mogelijkheden.
  12. Hoe snel wordt mijn pakketje verzonden?
    Ik doe mijn best om zo snel mogelijk jouw pakje te verzenden. Als je voor 12.00 uur bestelt zal het veelal de volgende dag al verzonden zijn. Voor commissies geldt een langere levertijd omdat ik iets speciaal voor jou maak. Voor sieraden en katjes is dit ongeveer een week, voor schilderijen kan dit langer zijn in verband met de droogtijd. Ook voor speciale bestellingen met bloemen kan de levertijd langer zijn, omdat de bloemen speciaal voor jou gedroogd moeten worden en dit soms wel een paar weken kan duren. Hierover zal ik altijd met je communiceren. Uiteraard is het ook mogelijk dat we een bestelling meenemen naar één van de fairs waar we staan.
  13. Hoe kan ik betalen?
    Op dit moment kan dit enkel met iDeal of contant als je je bestelling afhaalt.
  14. Kan ik ook mijn bestelling afhalen?
    Ja, dat kan. Dit kan op ons huisadres of op een markt. Als je een bestelling wilt afhalen op een markt, stuur dan eerst een berichtje om met ons te overleggen of dit mogelijk is.
  15. Mijn bestelling is kapot aangekomen, wat nu?
    Wat ontzettend vervelend! Wij pakken alle bestellingen heel goed in, maar helaas kan er wel eens iets fout gaan. Neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing.
  16. Kan ik retouren?
    We gaan ervan uit dat je dit niet zult willen! Alle foto's zijn zo kleurgetrouw mogelijk en we geven de maten altijd weer. Mocht een bestelling toch tegenvallen, dan heb je het recht binnen 14 dagen na ontvangst je koop te retourneren. Neem hiervoor contact met mij op, dan bespreken we de details. Commissies kunnen niet retour gestuurd worden omdat deze speciaal voor jou gemaakt zijn. Als een commissie af is stuur ik altijd gedetailleerde foto's vanuit meerdere hoeken en ik verzend niets voor jij tevreden bent. Ik doe er dus alles aan om te zorgen dat jij tevreden bent met jouw bestelling!
  17. Kan ik ergens mijn bestelling reviewen of reviews lezen van andere klanten?
    Ja, zeer zeker! We zijn nog niet aangesloten bij een reviewplatform, maar je kunt wel reviews van tevreden klanten lezen op onze Facebookpagina: www.Facebook.com/ThePaintingRedhead . Geef ons gelijk een like zodat je op de hoogte blijft van nieuwe producten.
  18. Mijn vraag staat er niet bij, help!
    Geen enkel probleem, neem even contact met mij op. We komen er vast samen uit.